• Son Haberler

    30 Ekim 2015 Cuma

    Makine Parçaları Çizimleri

    Solidworkse yeni başlayanlar için  örnek uygulamalar serisine makina parçaları çizimleri ile devam ediyorum.Bu teknik parçaların biz makina mühendisleri veya mühendis adayları icin iyi bir uygulama örneği olacağı görüşündeyim.Basit parçalardan başlayarak komutları öğrenmek en iyisidir.Daha sonra çok parçalı makinalar, mekanizmalar çizerek kendimizi daha çok gelistirebiliriz.


    Makina Parçaları Çizimleri



    1- Dişli çark


    Dişli çarklar, miller arasında güç, tork, hız iletme amacıyla kullanılan makina elemanıdır.Çizdiğim dişli çarkta bir kama yuvası açtım.Çizimi tamamladıktan sonra renk,malzeme seçimi yapıp render aldım.


    disli cark



    2- Civata



    Makinalarda en çok kullanılan,sökülemeyen bağlantı elemanı olan civata somun çizimi.Civatanın baş kısmı polygon komutu  ile  çizdim.Diş açmak için öncelikle helis spiral komutu ile helisel bir yörünge çizilir.Daha sonra ise süpürerek kesme (swept cut) komutunu kullandım.    

                    
                                                    


    3- Yaylar



    Sönumleme elemanlarıdır.Helis yay çiziminde önce helisel bir yörünge çizdim. Daha sonra Bu helisel  yolun ucuna bir daire çizdim. Swept  komutu ile bu daireyi helisel yörüngede süpürerek katılama işlemini tamamladım.                                                           







    4- Piston Başı

                                                               

    Piston başında segman yuvalarını açmak için süpürerek kesme(swept cut) komutunu kullandım.



                                                                         krank mili


    6- Weldments


    3D sketche tıklayarak çizime başlanır.Çizim yaptığınız.X,Y,Z eksenlerini değiştirmek için Tab tuşuna basabilirsiniz.Weldments komutuna tıklayarak profil çeşidini,profil ölçülerini seçebilirsiniz.



    celik cati
    çelik çatı makası


    Çelik çatı makası: Çizim yapmak için 3d sketche tıklanır.Yine weldments komutuna tıklanarak profil çeşidi seçilir.Örneğin;Square(kare),rectangle(dikdörtgen)profil çeşidi olarak seçilebilir.



    Öneri Uygulama: Çelik çatı makası solidworksde bir gerilme analizi yapabilirsiniz.Bu sayede solidworks ile analiz uygulaması yaparak kendinizi geliştirebilirsiniz.


    Bu yazımda paylaştığım  makina parça çizim örneklerinden bazılarını aşağıdaki linkten indirebilir.Parçaların ölçülerine ulaşabilirsiniz...

    Çizim dosyaları için Tıkla!







    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    2 yorum:

    1. Muhteşem bi sayfa emeğinize sağlık

      YanıtlaSil
    2. Rica ederim güzel yorumlarınız için teşekkür ederim yorumlarınızın devamını beklerim...

      YanıtlaSil

    Item Reviewed: Makine Parçaları Çizimleri Rating: 5 Reviewed By: ZAMANIWAR
    Scroll to Top